אימון מכירות

אנשים רבים מקימים ומנהלים עסקים כדי לייצר מוצר כלשהו או לתת שירות מסוים, והמכירות  נתפסות, על ידי רבים מהם כ”תופעת לוואי” מציקה של תהליך ניהול העסק.

מכירות מאפשרות לעסקים לייצר הצלחה, כאשר לא ניתן לנהל  עסקים ללא מכירות. בסופו של דבר, מהלכים עסקיים רבים  ומסתכמים בכך שעלינו לרתום את הלקוח לרכוש מאתנו את מה שאנו מציעים לו, טלפונית או בפגישה. לפעמים מדובר בסגירת עסקה שהתחילה ביוזמתו של הלקוח עצמו, ולפעמים מדובר בתהליך שאנו יוזמים אותו. בשני המקרים האלה עלינו  למכור ולשכנע את האדם העומד מולנו שהמוצר או השירות שלנו יענו לו על הצורך שלו בצורה המצדיקה את רכישתו. עלינו, להבין את צרכי הלקוח, להדגיש את היתרונות של המוצר, להתמודד עם קונפליקטים וההתנגדויות, ליצור אצל הלקוח חוויית קניה נעימה, וכל זאת לעיתים תוך פרק זמן מצומצם בלבד.

תהליך זה דורש מאתנו מיומנויות  מכירה ,תקשורת, פרזנטציה. עלינו להיות פרו-אקטיביים ואסרטיביים, אך לא אגרסיביים. עלינו ללמוד להקשיב ללקוח ולשמוע שאלות שלפעמים מסתתרות בין השורות. אך לא פחות מכך, התהליך דורש מאתנו ידע: כיצד להציג נכון את הדברים, כיצד לשאול וכיצד לענות. עלינו לדעת מה  ההבטחה העומדת מאחורי המותג, הצדדים החזקים של השירות או המוצר  שלנו, מדוע ללקוח כדאי לרכוש אותו ומה הערך המוסף שהוא יקבל.

במהלך אימון מכירות נלמד את הדברים החשובים על העסק  ונלמד להציג אותם בצורה נכונה, כלומר בצורה שתוביל לסגירה ולתאום פגישות, ניהול פגישת מכירה וסגירת עסקאות במכירות. נתרגל מיומנויות חשובות ואולי… אפילו נלמד לאהוב את תהליך המכירה.