להיות המנכ"ל של חיי

ניהול עצמי מבוסס על עיקרון הבחירה – האדם בוחר לעצמו כיצד ייראו חייו.  "אני המנכ"ל של חיי".

לשם כך, עלינו לשאול את עצמו שאלה בסיסית בנוגע להווה שלנו ולעתידנו: "כיצד אני רוצה שחיי ייראו?".

ניהול עצמי  דומה בהרבה לניהול של חברה. אנחנו נזקקים למיומנויות של ניהול מו"מ ופתרון סכסוכים, יחסי ציבור, שיווק פנימי וחיצוני. כמו כל המנכ"לים, במידה ואנו מנהל את חיינו, אנו נדרשים לקבל החלטות, לעתים לא פשוטות ובמצבים של אי וודאות. אנחנו צריכים לנווט את "החברה" שלנו, או במילים אחרות, את החיים שלנו להצלחה.

ניהול עצמי זוהי גם יכולת לקחת אחריות על "האני" והחיים שלנו בכל המובנים, קריירה, זוגיות משפחה…. המושג עצמו, "ניהול עצמי", מתייחס גם ליחסי הגומלין בין תחומי התפקוד השונים בחיינו – משפחה, קריירה, זוגיות, בריאות, פרנסה, קשרים חברתיים, תחביבים ועוד. מיומנויות של ניהול עצמי, יאפשרו לנו להנהיג את הנכס היקר לנו מכול – את עצמנו. לנהל את חיינו במטרה להשיג את החיים שאנחנו באמת רוצים. לנהל את חיינו כמו מנכ"ל טוב שמכיר היטב את החברה שמנהל אותה, את יתרונותיה וחולשותיה, את ייחודיותה ואת יעודה. מנכ"ל שיודע לקבוע סדר עדיפויות, לקבל החלטות שמקדמות את החברה תוך ניצול חכם של המשאבים.

מאתגר מאוד ואף לא  מובן מאליו להיות המנכ"ל של חיינו, עוד יותר מאתגר להיות מנכ"ל טוב של חיינו, את זה לא לומדים בשום בית ספר וחבל. היתרון הגדול שאפשר ללמוד את זה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. יחד נעבוד על פני מספר עקרונות: תרגול חשיבה תוצאתית, זיהוי רצונות והזדמנויות איתור עוצמות וחולשות, זיהוי הערכים והעקרונות שעומדים מאחורי העשייה שלנו, הרגלים שרכשנו, הגדרת החזון האישי, הגדרת מטרות ויעדים, בחינת חסמי ההצלחה, מיפוי אפשרויות והזדמנויות בחוץ.

לאחר מיפוי של דרכי הניהול הקיימות ושל אלה הרצויות, נבנה יחד תכנית עבודה מותאמת שתהווה מבנה תומך ותכוון להשגת תוצאות ולניהול נכון ואפקטיבי של חיינו.