שיווק ומכירות


מה הדרך הנכונה ביותר לתאר את תפקידו של מערך השיווק והמכירות בעסקים? השיווק והמכירות הם הדלק שמאפשר לכל העסק לנוע קדימה. תקשורת נכונה בערוצי השיווק והמכירות המותאמים לתחום פעילותו של העסק מאפשרת לאתר את האנשים שיכולים להתעניין במוצר או בשירות ולהפוך אותם ללקוחות. הבנת המנגנון והתהליכים של השיווק והמכירות בעסק, יכולת ההתאמה בין אפשרויות השיווק והמכירה הרבות לצרכים ויכולות העסק, כל אלה הם מרכיבים קריטיים שקובעים את הצלחת העסק.

ניהול מערך השיווק והמכירות בעסקים גדולים כקטנים הוא אתגר מורכב. בעלי עסקים  רבים רואים בשיווק לא פעם חובה לא נעימה בוחרים ב"שיווק אינטואיטיבי וספונטני" "לפי מה שנראה לבעל העסק". במילים אחרות, בפעילות שיווקית לא מסודרת, לא מבוססת על ניתוח מעמיק ותוכנית שיווקית  ומכרתית מובנית. פעילות ספונטנית במקרה הטוב לא ממקסמת את הפוטנציאל העסקי ובמקרה פחות טוב גורמת להפסדים ועוגמת הנפש.

תכנית שיווקית ומכרתית מובנית ומסודרת עבור עסקים קטנים כגדולים, היא שוות ערך  לתכנון לאסטרטגיה צבאית לפני היציאה למערכה. כדי להגיע ליעדים עסקיים עלינו לדעת היטב מהו המוצר והשרות, מהו המיתוג, כיצד הוא מבודל, מה אנו רוצים להשיג, איזו הכנסה ,אחוזי רווחיות, מה המטרה והתוצאה הסופית, אילו משאבים עומדים לרשותנו, באילו ערוצי  שיווק ומכירה עלינו לפעול. כדי ליישם את כל אלה עלינו לבנות את אסטרטגיית השיווק והמיתוג של העסק שתגדיר את הקווים המנחים של העסק, בכל תחומי השיווק, הפרסום והמכירות. המכירות הן הכלי הטקטי שמאפשר לעסק ליישם את אסטרטגית השיווק ולהגיע למטרה שלשמה יצאנו ל.

ללא ראיה ברורה של הדרך נתקשה לסיים את המסלול, גם אם לא ניתקל בבעיות חמורות. עלינו להכיר היטב את קהלי היעד והלקוחות של העסק, את צרכיהם, החששות והציפיות, ולהתאים את שפת המותג, השיווק והמכירות של העסק אליו. עלינו לדעת להקשיב ללקוח, לשמוע את הצרכים האמתיים שלו, לתת מענה לחלומותיו ולנהל אתו מו"מ יעיל, שיאפשר לנו להתגבר על ההתנגדויות ולסגור עסקה עם לקוח מרוצה ונאמן שישמח לחזור גם לקניה נוספת. בניית אסטרטגיית שיווק ומכירות מושכלת ופיתוח מיומנויות מכירה תואמות – אלה אבני היסוד של ניהול מערך השיווק והמכירות בעסקים.

במהלך תהליך המשותף נבנה תכנית שיווק ומכירות ברורה, נגדיר את קהלי היעד, נבנה את שפת המותג שתואמת את צרכי הלקוח ותמהיל שיווק ומכירות מחושב ומדויק. כל אלה לצד חיזוק מערך המכירות ואימון למכירות וסגירת עסקאות יהפכו את מערך השיווק והמכירות בעסק למנוע צמיחה אמתי ואפקטיבי.