שיווק אתרים

מדוע חשוב לשווק אתר את האתר שלך?

כיום הלקוח הפוטנציאלי מתחיל את החיפוש שלו למוצר או שרות מסוים באינטרנט בדרך כלל בגוגל . לכן כל עסק כיום המכבד את עצמו צריך שיהיה לו אתר המקודם בגוגל שמהווה ממש שלוחה של המשרד שלו בגוגל. האתר בגוגל מייצג נאמנה ומשמש כפנים של עצמו, של העסק, החברה או העמותה וכפלטפורמת פרסום ושיווק און ליין. חשוב שהאתר יהיה מלא בתוכן שמספר על השירות או על המוצר, אתר שמעדכן על שירותיו החדשים, אתר המושך את הלקוחות הפוטנציאלים של העסק ושומר על קשר עם לקוחות קיימים, בעיצוב גרפי צבעוני ומותאם לאופי של העסק. עבודת השיווק  דורשת תכנון מראש של נראות העסק באתר, הבנה שיווקית מה העסק מעוניין למכור לשווק ולתקשר. בדיקה של מה הבידול והמיתוג של העסק והשירותים. הבנה וניסיון בכלים טכניים וטכנולוגים של בניית אתרים והפיכת האתר לנגיש לקהל הרחב באמצעות העלאתו לשרת וקידומו בגוגל וברשתות החברתיות ועוד.

שיווק אתרים

בגלל שתהליך הקמת האתר הינו מורכב ומקצועי, כדאי להיעזר באיש מקצוע או בחברה המתמחה בהקמת אתרים ולא רק ברמה הטכנית אלא גם ברמה השיווקית, העיצובית ובעבודת הקידום. כדי להיות מקצועי ,שיווקי, מדויק וחד ולהגיע לכמה שיותר לקוחות. חשוב להיעזר באדם מקצועי מומחה בתחום, כדי להקים אתר המותאם לתדמית העסק או השירותים והמוצרים שלכם. מומלץ להקדיש לכך זמן לתכנון ולהבין בכלים הטכניים והשיווקיים הרבים שעבודה זו דורשת. יועץ או חברה המתמחה בשיווק ובהקמת אתרים תעשה זאת מהר יותר, איכותי יותר ותמשיך לתחזק את האתר גם לאחר השלמת הבנייה שלו.

מהו שיווק אתר?

כאשר ניגשים לשיווק אתר לעסק שלך, הדבר החשוב ביותר הוא תכנון מוקדם. שיווק אתרים בגוגל דורש הבנה מקיפה בשיווק ואפיון האתר בכלים טכניים בשילוב של עיצוב וגרפיקה. את האתר ניתן לבנות בעזרת קוד או מערכות לניהול תוכן. בעזרת קוד ושפת תכנות של מומחה או בעזרת מערכות לניהול תוכן שעוזרות לנו לניהול קל של האתר ומשמשות ממשק נוח למשתמש בצורה גרפית, עיצובית, שיווקית ותוכנית. הידועות שבהן הן וורדפרס, וויקס, ג’ומפל, דרומפל ועוד. חשוב להתמקד בבניית תוכנית עבודה של נראות האתר, שיווק וקידום האתר והבנה מה האתר אמור להכיל מבעוד מועד, מהם השירותים, הנושאים שהאתר מטפל בהם, קהלי היעד, המיתוג הבידול, המיצוב ומילות החיפוש בגוגל. כול זאת יחסוך לכם זמן ויקדם את הקמת האתר ביעילות רבה יותר.

מה הם השלבים בשיווק אתרים?

מה הן המטרות להקמת האתר, כיצד משווקים את האתר בתור בעל עסק. לפני שאתה ניגש להקמת האתר חשוב שתדע:  צריך לאפיין את האתר מראש, לכול שלב יש את התפקיד שלו והוא חשוב. ברגע שיש בידך את האפיון לאתר יש אפשרות לערוך שינויים במידת הצורך.

אפיון עסקי ושיווקי של האתר

  • מהם המוצרים או השירותים שאני מספק?
  • מה השירותים שאני מקדם באתר?
  • מה בדיוק המיתוג הבידול והמיצוב שאני מספק?
  • איזה קהל לקוחות פוטנציאלי אני רוצה למשוך?
  • במה הלקוחות הפוטנציאלים שלי מחפשים ומתעניינים בגוגל.
  • על איזה צרכים, בעיות ונושאים האתר עונה?
  • מי המתחרים הדומים לי ומה מעניין ומושך. באתרים שלהם? מחקר שוק עמוק.

יצירת תוכנית לשיווק האתר

  • באיזה כלים שווקיים נשתמש, כמו קידום אורגני ומומן בגוגל, SEO, מאמרים, קישורים לרשתות החברתיות ועוד.
  • חקר ביטויים מחופשים.
  • ניתוח הביטויים המבוקשים בתחום העסקי והשיווקי של האתר.
  • התאמת התכנים והתפריטים לביטויים המבוקשים.
  • שיווק ברשתות חברתיות- אלו תכנים יהיו באתר ואלו תכנים יופצו ברשתות החברתיות, מה יהיה הקשר בין הרשתות החברתיות לאתר.
  • תוכנית שיווק דיגיטלי. רבים יוצרים את תוכנית השיווק הדיגיטלי לאחר בניית האתר, במקרים רבים זו טעות מפני שמבנה האתר אינו תואם את תוכנית השיווק וקידום האתר.

התאמת מבנה האתר לשיווק באינטרנט

אפיון מבנה  הפיזי של האתר, כולל את שלב בניית השלד והאפיון של האתר, שבסיומו תוכלו לדעת בפירוט איך כל עמוד נראה באתר ומה הוא צריך להכיל מבחינת המיתוג , הבידול התוכן שלו. נתכנן:

  • איזה סוג של אתר אני רוצה לבנות – אתר תדמיתי, אתר מקצועי או חנות אינטרנטית למשל.
  • איך הממשק באתר נראה, אילו פונקציות ופיצ’רים מיוחדים יש בו.
  • איזה תוכן נשים באתר. תוכן אטרקטיבי, מקורי לעסק, שמושך לקוחות, מובנה לקידום ברשת. 

התאמת מיתוג ועיצוב האתר לשיווק

שלב רביעי בהקמת האתר הנו עיצוב מיתוג – עיצוב גרפי של האתר. איך הוא ייראה על פי הצבעים של המותג, עיצוב נעים לעין הלקוח, איזו חווית משתמש ניצור שתהיה קלה ודינמית ללקוח, שתהיה קלה לתפעול ותחזוק האתר לאורך זמן. לאחר שהעיצוב יאושר נעבור לשלב הבא.  אתר רגיל, טבלטים והתאמה רספונסיבית לסלולאר

התאמת תוכן האתר לשיווק דיגיטלי

בשלב החמישי לעבודה,  השלב הטכני בבניית האתר בעבודה. העיצוב שנקבע קודם לכן מוכנס לאתר. במקביל התוכן שנקבע כמו תכנים לדפי האתר, מאמרים שכבר בנויים לקידום כמו מאמרי SEO ושילוב מילות מפתח שעולות במנוע החיפוש בגוגל מתמלא במקומות המיועדים לכך. לאחר מכן נבנה את האתר שיתאים לכלל המסכים ואמצעי התקשורת היום: סלולרי, מחשב, אייפד ועוד.

קידום ושיווק שוטף של האתר

בשלב השישי ניהול פרסום וקידום שוטף, נעבור לתוכנית קידום האתר עצמו – שיפור מיקום האתר בגוגל, חיפוש מילות מפתח המקושרות לאתר, הזנת תוכן ומאמרים של SEO, הוספת קישורים לאתר ופרסום ברשתות החברתיות, השקת האתר והכנה לקידום.

  • קידום אורגני הכולל אופטימיזציה SEO, הוספת קישורים קישורים וגוגל עסקים.
  • קידום ממומן בגוגל – הקמה וניהול מסעות פרסום בגוגל.
  • יצירת אתר שיווקי כך שהאתר יהיה מכירתי או המוכר שירות.
  • אתר אינטראקטבי הכולל קשרי לקוחות, עדכונים, מאמרים ותכנים חדשים.
  • ניהול השיווק הכולל דוח מיקומים,  סתטסיקה של גוגל אנליטיקס.

המומחיות של מגנוס בתחום שיווק אתרים

כמו שראינו, שיווק אתרים הוא תהליך מורכב אך הכרחי בשיווק שלכם ושל העסק שלכם,. חברת מגנוס מתמחה בייעוץ עסקי, הקמת אתרים, קידום ושיווק אתרים, פרסום ברשתות החברתיות ועוד. לנו במגנוס יש ניסיון עשיר בתחום ואצלנו נמצאים מומחים לבניית אתרים, קידום ושיווק אתרים וכותבי תוכן שיעשירו את האתר שלכם. יחד איתכם נבנה את התוכנית העסקית, התוכנית השיווקית והקמת האתר שלכם בצורה הטובה ביותר. כול זאת תוך שימת דגש חזק על הגדרת המוצר ו/או השירות, המיתוג, הבידול והמיצוב שלכם מול המתחרים. נמקד את התהליך ונלווה אתכם מהתחלה עד הסוף, ונעזור לכם בתיחזוק תפעול האתר  ושיווק לטווח הארוך.

כיום, מגנוס מנהלת מערכי שיווק ומכירות של עסקים רבים, בהם גם עסקים רפואיים, רופאים, ציוד רפואי וקליניקות. אנו מסייעים להם בבניית האסטרטגיה בהתאמה ליעדיהם ותקציביהם, וכן ביישומה בפועל. אנו מובילים תהליכים מתוכננים, מדויקים וממוקדים של שיווק ומכירות, שהופכים כל עסק למותג מצליח ומוביל בתחומו.