שיווק ציוד רפואי

שיווק ציוד רפואי

רוצים להצליח בשיווק ומכירת הציוד הרפואי שלכם? אתם חייבים ניהול מקצועי  של שיווק הציוד הרפואי.

מהו שיווק ציוד רפואי?

שיווק ציוד רפואי הוא תחום מומחיות ייחודי בתוך עולם השיווק והמכירות בכלל ובתוך ענף השיווק הרפואי בפרט. כדי לשווק ציוד רפואי בצורה המיטבית והרווחית ביותר, נדרש ידע רב-תחומי בכמה מישורים: בתחום השיווק והמכירות, בתחום הרפואי על כלל הגופים הפועלים בו וצרכיהם, וכן בהקשר לכל ציוד רפואי ספציפי בפני עצמו – מיפוי קהלי היעד שזקוקים לו ועושים בו שימוש, אופי השיווק המתאים להם וכו'.

יצרנים ויבואנים נדרשים לשווק ציוד רפואי מסוגים שונים. מדובר בעולם שלם ורחב של מגוון מוצרים וכלים כגון: 

  • שתלים קרדיולוגיים, אורתופדיים, דנטליים וכו'.
  • ציוד לדיאגנוסטיקה.
  • מוצרים מתחום הביוטכנולוגיה – חומרים או רקמות וכו'.
  • מכשור לענף ההדמיה.
  • מכשור לרפואה אסתטית.
  • ועוד…

כל עסק שעוסק בפיתוח, ייצור או יבוא של ציוד רפואי, צריך שיהיה לו מערך שיווק ומכירות מסודר ויעיל. מערך מקצועי כזה יסייע לו להגדיל את רמת נוכחותו, בעיקר בקרב מרפאות, קליניקות ומכונים רפואיים, שיש להם צורך בציוד הרפואי הספציפי. מערך כזה יאפשר גם יצירת קהילת לקוחות גדולה ורכישת כלים לשימורה ולהרחבתה. על מנת לשווק ציוד רפואי כלשהו בצורה מקצועית, יש לבנות תכנית אסטרטגית וליישמה בפועל ביעילות ובאפקטיביות.

מדוע שיווק הציוד הרפואי צריך להיעשות בידי מומחים?

שיווק ציוד רפואי דורש חקירה מעמיקה של קהלי היעד להם דרוש הציוד, תכנון מדויק של אופן ההגעה אליהם ויכולת לגעת בנקודות הנכונות כדי להפוך אותם ללקוחות.  חברה שעובדת במחקר, פיתוח ו/או ייצור של חומרים או ציוד רפואי, צריכה להתמקד כל כולה בעשייה המקצועית שלה, בתחום המומחיות שלה. העבודה השוטפת אינה משאירה מקום לניהול שיווק בצורה מושכלת ומקצועית. לשם כך נדרשת חברת שיווק מיומנת שתעשה זאת עבור החברה המפתחת או היצרנית. גם כאשר מדובר ביבואן, די לו בלוגיסטיקה העצומה ובבירוקרטיה הרבה בהן הוא נדרש להתעסק. את השיווק עצמו יעשו המומחים לדבר.

היתרון בניהול שיווק ומכירה של ציוד רפואי

בתחום המו"פ, הייצור והיבוא של עולם הציוד הרפואי פועלים גופים רבים – חלקם מתמקדים במוצרים דומים.  כדי שיצרן או יבואן של ציוד רפואי מכל סוג יבלוט בשטח ויהיה אטרקטיבי יותר ממתחריו – עליו להיחשף למקסימום לקוחות פוטנציאליים. שיווק מתקדם של ציוד רפואי, שמשתמש בפלטפורמות דיגיטל עכשוויות ופופולריות הוא יתרון רב ערך עבור כל מי שעוסק בתחום. שיווק כזה חושף את העסק של הציוד רפואי לעיני מיליוני גולשים ברשת האינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות. שיווק כזה גם יודע לעשות חשיפה ממוקדת של העסק לקהלי היעד שלו, אותם הוא ממפה מראש.  במסגרת החשיפה הזו מיושמים גם המיתוג, המיצוב והבידול של העסק לציוד רפואי. כל זאת  במסגרת של מערכת נגישה וזמינה סביב השעון למקסימום הלקוחות הפוטנציאליים.

כיצד בונים תכנית לשיווק ציוד רפואי

בבניית אסטרטגיית השיווק של ציוד רפואי עבור לקוחותינו אנו מתמקדים ב-5 נושאים עיקריים:

  • יצירת מיתוג אחיד, איכותי ומקצועי של העסק/הציוד/המוצר.
  • הדגשת הבידול והייחוד של העסק והציוד/המוצר שהוא מציע.
  • מיצוב העסק ביחס למתחרים שלו.
  • הגדרת קהלי היעד לציוד הספציפי והתאמה של תכני השיווק והמכירה בהתאם לקהלים אלו.
  • בחירה בערוצי השיווק והמכירות המתאימים ביותר להצגת הציוד ולצרכי העסק ומשאביו.

יישום אסטרטגיית שיווק הציוד הרפואי

לאחר שאנו בונים את תכנית השיווק של הציוד הרפואי בהתאם להגדרתה של האסטרטגיה, אנו פונים אל שלב היישום. בשלב זה אנו מציעים סט כלים עשיר, שבעזרתו ניתן להקים מערך שיווק ומכירות מיטבי לציוד הרפואי:

  • הקמת מערכי מכירות ושירות לקוחות
  • הקמת אתר אינטרנט ועמודים עסקיים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם ועוד.
  • פרסום ממוקד, מדויק ואפקטיבי בכל פלטפורמת דיגיטל רלוונטית.
  • המרת לידים ללקוחות בפועל.
  • ביצוע קידום ממומן ואורגני בגוגל.
  • יצירת רשת שיתופי פעולה עם כל הגורמים הרלוונטיים.
  • ניהול משברים והתמודדות עם התנגדויות או ביקורת שלילית במגוון ערוצי השיווק.

המומחיות של מגנוס בשיווק ומכירות בענף הציוד הרפואי

בנושא שיווק ומכירות בענף הציוד הרפואי יש לנו  מומחיות מיוחדת במגנוס. בין השאר, מומחיות זו הינה פועל יוצא של 30 שנות ניסיון בתחום השיווק והמכירות בענף הרפואה. יש לנו היכרות מעמיקה עם הענף הזה, הבנה של צרכי הגופים השונים הפועלים בו, ויכולת לזהות חסמים ומניעים של גורמים שונים הקשורים בו. מיומנות הביצוע יוצאת הדופן שלנו ביישום של תוכניות שיווק ומכירות בתחום הציוד הרפואי, נובעת משנים של שיתוף פעולה ועבודה צמודה עם רופאים, מרפאות, מכונים ומרכזים רפואיים רבים בישראל.  

תכנית הפעולה שלנו במגנוס היא הוליסטית. איננו עוסקים בפרסום נקודתי ואיננו משמשים כטכנאי פייסבוק או אינסטגרם.  אנו עוסקים במכלול השיווק והמכירות של הציוד הרפואי, ומתייחסים לכל פרט ושלב בתהליך.

כיום אנו מנהלים במגנוס מערכי שיווק ומכירות של עסקים שונים המתמחים במחקר, פיתוח, ייצור ויבוא של ציוד וחומרים רפואיים. אנו מסייעים להם בבניית אסטרטגיה אשר מותאמת ליעדים שלהם ולתקציביהם, ואף מלווים אותם במימוש האסטרטגיה בפועל. על ידי הובלת תהליכים מדויקים ומתוכננים של שיווק ומכירות, ביכולתנו להפוך כל ציוד רפואי וכל מי שאחראי לפיתוחו, לייצורו או ליבוא שלו – למותג מוערך ומצליח.