שיווק דיגיטלי לרופאים

מהו שיווק דיגיטלי לרופאים?

שיווק דיגיטלי לרופאים הנו חלק מאוד חשוב לכל רופא הרוצה להגדיל את הקליניקה שלו ולעזור למספר גדול של מטופלים. מטרת השיווק הדיגיטלי לרופאים היא לייצר חשיפה ממוקדת של הרופא ותחום מומחיותו אל קהלי המטופלים הפוטנציאלים הנדרשים בתחום התמחותו של הרופא. רופאים ומרפאות רבות משלבים את השיווק הדיגיטלי באמצעות גוגל, פייסבוק, יוטיוב ועוד כחלק מניהול הקליניקה שלהם והגדלתה. השיווק הדיגיטלי לרופאים כולל בדרך כלל: הקמת אתר לרופא, קידום האתר בגוגל וגוגל ממומן, קידום ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, הצורך לקידום רופאים, קליניקות, מרפאות, מרכזים רפואיים מותגים, שירותים ומוצרים רפואיים ברחבי הרשת עולה באופן משמעותי בשנים האחרונות, וחשוב שכל רופא ייקח צעד קדימה בחשיפתו ברשת ובתקשורת שלו עם המטופלים מדובר בתרבות תקשורת בסיסית.

שיווק דיגיטל לרופאים

מדוע נדרש שיווק דיגיטלי לרופאים?

בשנים האחרונות רופאים רבים מבינים שהפרסום באמצעות בתי החולים והפרסום מפה לאוזן אינו מספיק לנראות ולבידול ולמיצוב של הרופא ביחס לרופאים האחרים. אנשים ומטופלים רבים מחפשים רופאים דרך גוגל כמו חיפוש של עסקים אחרים. כך שהמטופל יחפש את הרופא בצורה ישירה בגוגל, בפייסבוק. גם במצבים כאשר השם של הרופא עבר מפה לאוזן בהמלצה אישית, המטופל יברר על הרופא באינטרנט ובגוגל האם הוא בין הרופאים המובילים בעמודים הראשונים בגוגל.  ככול שהרופא נמצא בעמודים הראשונים של גוגל, ובעל נוכחות רבה יותר בדיגיטל, הדבר מייצר יתרון משמעותי וסמכותיות רבה יותר בעיני המטופל. חשוב שלרופא יהיה אתר בגוגל המכיל מידע על תחומי הטיפול שלו, המטופל הנדרש לרופא יושפע מכך ויוכל לסמוך שהרופא רלוונטי, אמין, נותן שירות גבוה, בעל ניסיון רב בתחומו ובעל לקוחות רבים.

מה יתרונו של  השיווק הדיגיטלי לרופאים?

כולם יודעים שאנשים מחפשים רופאים מומחים ברשת האינטרנט, בגוגל וברשתות החברתיות – בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב ועוד. חשיפה חכמה ורחבה של הרופא ברשת, מאפשרת לעסק הרפואי להגיע למירב המטופלים המהווים את קהל היעד שלו. השימוש של הרופא בשיווק הדיגיטלי מקדם באופן משמעותי את הרופא והחשיפה העצומה לקהל היעד ולמטופלים הפוטנציאלים של הרופא. כמו כן, מיקוד מדוייק של קהל יעד המטופלים של הרופא בעזרת השיווק הדיגיטלי מאפשר לו להיות עצמאי וחושף אותו לקהל המטופלים שירצו את שירותו. בזכות החשיפה ברשת הרופא לא יפזר את האנרגיות רק על לקוחות מפה לאוזן. כמו כן, רופא שמשקיע בשיווק דיגיטלי מאפשר לעצמו למתג, למצב ולבדל את עצמו כרופא בתוך מערכת דיגיטלית אשר נגישה למרבית האנשים וזמינה עבורם מסביב לשעון ובכך לייצר חשיפה, תוך הבלטה של הרופא ביחס לרופאים אחרים בתחום מומחיותו.

כיצד מייצרים שיווק דיגיטלי לרופאים?

רופאים רבים סבורים שאם הקימו אתר שנמצא ברשת, השקיעו בכתיבת פוסט קריאטיבי – הרי שהם מסודרים מבחינת שיווק הדיגיטלי. זוהי חשיבה מוטעית שמייצרת צעדים לא מקצועיים ופעמים רבות לא אפקטיביים. במקרה זה, יש צורך לקדם את האתר אורגנית וממומן, להוסיף תכנים לאתר על בסיס חודשי ולכתוב פוסטים בתדירות דו שבועית. המאמרים והפוסטים בפייסבוק ובאינסטגרם צריכים להכיל מידע ענייני לבעיה הרפואית שלה המטופלים מחפשים פתרון. המאמרים לאתר והפוסטים לרשת החברתית מומלץ שיכילו מידע מסקרן כגון: מידע על הבעיה הרפואית שייתכן שלא ידעו בעבר, לשתף בהסכמה המלצות מצד המטופלים הקיימים, לחנך לבריאות את המטופלים להתחיל טיפול בבעיות רפואיות.

מבחינת אווירה וייצוגיות, המאמרים לאתר והפוסטים לרשתות החברתיות צריכים להכיל  תכנים ותמונות איכותיות ויפות אשר מייצגות את המקצועיות של הרופא, את היחס הנעים של הרופא ועוד. המאמרים באתר והפוסטים הללו צריכים לתפוס את תשומת הלב של המטופל, לגרום לו לקרוא את המאמר באתר, ללחוץ על הפוסט ולהמשיך להתעניין במידע נוסף ובסופו של דבר להתחיל את הטיפול. דבר זה דורש נוכחות עקבית בגוגל וברשתות החברתיות ברשת ולא נוכחות חד פעמית. השיווק הדיגיטלי דורש עבודה מקצועית וכוח אדם ראוי ומקצועי. שיווק דיגיטלי אפקטיבי אינו עומד בפני עצמו ואינו מנותק משאר פעולות השיווק והמכירות. לכן, הוא חייב להיות מטופל בידי מקצוענים לא רק בתחום הטכנולוגי, אלא על ידי מקצוענים בעלי ידע רב תחומי בכל מערך השיווק והמכירות. אלה ישכילו להבין בצורה מעמיקה את כל כללי המשחק, יתייחסו לתמונה הכוללת, ויבחרו את הפעולות והפלטפורמות הנכונות לרופא ולמטרת התקשורת עם המטופלים הפוטנציאלים הספציפית שלו. המקצוענות נמדדת ביכולת לשלב את השיווק הדיגיטלי במכלול המערך השיווקי  של הרופא וליישם אותו כחלק מתוכנית הפעולה הכוללת ולייצר לרופאים מטופלים.

כיצד בונים תכנית שיווק דיגיטלי לרופאים?

בניית תוכנית שיווק דיגיטלי לרופאים נעשית על ידי שימוש מושכל במדיות הדיגיטליות הנבדלות זו מזו כגון אתר קידום בגוגל, פייסבוק ואינסטגרם. כדי לתכנן את השיווק הדיגיטלי הרפואי נדרש איש מקצוע בעל ניסיון שיבנה תכנית שיווק דיגיטלית. תכנית שיווקית דיגיטלית זו כוללת ניתוח ואפיון של מומחיות של הקליניקה, המרפאה והרופאים. לפי כל הנתונים שנאספו תבוצע התאמת קהל מטופלים פוטנציאלים שמתאימים בסבירות הגבוהה ביותר שניתן לתחום הטיפול של הרופא/ים.

 לאחר מכן נמשיך לבניית קונספט שיווקי שיכלול את המיתוג והבידול של הרופא ומומחיותו. תוכנית השיווק הדיגיטלית תנתב ותתמקד בתקשורת בין הרופא למטופלים הפוטנציאלים והבאתם ליצירת קשר עם הרופא כדי שיוכלו להטיב עם בריאותם. מומחה בשיווק ובתקשורת למגזר הרפואי מכיר הן את תחום הרפואה על מגוון התחומים והן את מאפייני הפלטפורמות הדיגיטליות הכוללות לרבות הקמת אתרים, קידום אורגני וממומן ניהול וקידום פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכמו וכן הקהל והמטופלים הפוטנציאלים הנמצאים בהם. כיצד הביקוש של קהל המטופלים הפוטנציאלים המחפשים מוצר או השירות הרפואי יגדל? בהתאם לכך שמומחה השיווק הדיגיטלי בונה אסטרטגיית שיווק דיגיטלית לרופא הכוללת יעדים ודרכים להשגתם.

מה המומחיות של מגנוס שיווק ומכירות בתחום השיווק הדיגיטלי לרופאים?

במגנוס – ניהול שיווק ותוצאות, תמצאו מומחים בכל מערך השיווק והמכירות לא תמצאו רק טכנאי פייסבוק או גוגל. אנחנו נבנה לכם אסטרטגיה, מיתוג, מיצוב, בידול, הגדרת קהלי יעד והכנת תכנית שיווקית ומכרתית בהתאמה לתחום הרפואי ולמומחיות של הרופא. הידע העשיר שלנו בתחום הרפואי, מאפשר לנו מגנוס להתאים לכל רופא את האסטרטגיה השיווקית והכלים הדיגיטליים הנכונים ולמקד בתוכם גם את אופי השיווק ומרכיביו בהתאם לקהלי היעד והמטופלים הפוטנציאלים של הרופא: כתיבת התכנים, המסרים, העיצוב הגרפי, חידוד המיתוג והבידול. הדגש שאנו עומדים עליו הינו על התאמה, אינטגרציה ויצירת הרמוניה. כך שבכל פלטפורמות השיווק החל מהאתר, פייסבוק, אינסטגרם יוטיוב, לינקדאין ועד לציוץ בטוויטר ידברו באותה שפה המותאמת למטופלים הפוטנציאלים על מנת שיכירו את הרופאים ויתחברו אליהם בנימה המקצועית והאישית, והבאתם ליצירת קשר, קבלת פרטים ותחילת הטיפול.

כיצד במגנוס ניהול שיווק ומכירות לרופאים מבצעים שיווק דיגיטלי חכם ומותאם אישית להגדלת הנוכחות ברשת?

בשלב ראשון אנו בוחנים את מצב השיווק הרגיל והדיגיטלי של הרופא, החל מהרשתות החברתיות ועד גוגל. בהמשך אנו מזמינים אותו לפגישה, מציגים את המידע שנאסף ומשקפים בפניו את הנראות שלו ברשת, את מיקומו ואת האפשרויות הקיימות עבורו להגדלת נוכחותו ברשת הדיגיטל. בהתאם לצרכים הספציפיים ותוך התחשבות במכלול הפרמטרים הרלוונטיים, אנו בונים יחד את האסטרטגיה השיווקית הדיגיטלית כחלק מהתוכנית השיווקית המכירתית המלאה. לעיתים יידרש רק צעד משלים ולעיתים יידרש ליווי שיווקי שוטף על מנת ליצור נוכחות שיווקית דיגיטלית נרחבת כדי לייצר נראות, להגדיל את התנועה לאתר הרופא ולנהל את הלידים. זאת על מנת למקסם יישום יעיל ואפקטיבי של כל האסטרטגיה השיווקית שתביא לחשיפה מוגברת.