שיווק רופאים

רוצה שכולם ידעו איזה רופא/ה הינך? מעוניין/ת להגדיל את קהל הלקוחות ולתרום את הידע שלך לכל מי שזקוק לו? יש לך צורך בשיווק מקצועי, וכאן זה מתחיל.

מהו שיווק רופאים?

שיווק רופאים הוא תחום ייחודי, שכדי לנהלו בצורה המיטבית יש להיות בעלי ידע רב-תחומי וניסיון רב בענף השיווק והמכירות ובה בעת להכיר היטב את ענף הרפואה, את צרכי הרופאים ואת מטרותיהם.

שיווק רופאים

שיווק רופאים הוא שיווק של מומחיות ספציפית. לכל רופא יש מומחיות אחרת – כירורג פלסטי עוסק בתחום שונה לחלוטין מאורתופד, ופסיכיאטר מספק שירות שאינו דומה לזה של רופא פנימי, ויש עוד שלל דוגמאות על התמחויות שונות בתכלית.

מעבר לתרומה האדירה שלו לקהילה, רופא הוא עסק לכל דבר ועניין, וכמו כל עסק נדרש לו מערך שיווק ומכירות מקצועי ויעיל שיניע אותו קדימה. שיווק רופאים הוא כלי להגדלת הנראות והנוכחות של כל רופא, לשימור ולהרחבה של קהל הפציינטים ולהגדלת ההכנסות. כדי לבצע שיווק רופאים בצורה המקצועית ביותר, יש לבנות תכנית אסטרטגית שניתנת ליישום בפועל בצורה יעילה ונושאת תוצאות.  

הצורך בשיווק רופאים, והמטרות והיתרונות הגלומים בו

  • שיווק הוא תקשורת, ולתקשורת יש משמעות עצומה כשמדובר ברופא מומחה, שיכול וצריך לתקשר ולהציע את שירותיו לקהל לקוחות גדול ככל שאפשר. אי אפשר לצפות שרק הפציינטים ישווקו את הרופא בפרסום מפה לאוזן, בוודאי לא במציאות שבה הנוכחות באינטרנט היא שם המשחק.
  • רופא אינו נחתום – הוא חייב להעיד על עיסתו, או במילים אחרות: הוא חייב לתקשר החוצה את התחום בו הוא עוסק ואת תרומתו הייחודית, לתרום מהמידע שלו לרווחת הציבור ולתת למומחיותו תהודה. בדרך זו אנשים הזקוקים לשירות מסוג זה יוכלו להיעזר בו, לשפר את איכות חייהם ולעיתים אף להציל את חייהם.

  • כאמור, כל רופא הוא עסק בפני עצמו, ולכן הוא נדרש להפגין נוכחות, למצב את עצמו, להגדיר את המותג והערך שמאחוריו בהתאם לקהלי היעד שלו, לבדל אותו מרופאים אחרים ולהבהיר איזה שירות הוא נותן.
  • שיווק רופאים עדכני שעושה שימוש בפלטפורמות הדיגיטל הפופולריות, עשוי לחשוף את הרופא לעיני אינספור גולשים באינטרנט בכלל וברשתות החברתיות בפרט. חשיפה כזו תאפשר לרופא ליישם מיתוגו, מיצובו ובידולו במסגרת מערכת, שהינה זמינה ונגישה מסביב לשעון למרב הלקוחות הפוטנציאליים.

לבידול הרופא יש משמעות רבה

בשיווק של כל עסק, לבידול יש חלק חשוב ומשפיע בהגדלת מעגל הלקוחות ובשימורם. כאשר מדובר בשיווק רופאים, הבידול הוא פרמטר משמעותי במיוחד. ראשית, הרופאים נבדלים בתחומים השונים בהם הם עוסקים: אורתופדים, כירורגים, אורולוגים, קרדיולוגים, פסיכיאטרים, רופאי עיניים ועוד ועוד.  שנית, גם בתוך כל תחום עצמו ישנם רופאים המתמחים בתת-תחום ספציפי. לדוגמה, בקהילת האורתופדים יש מגוון מומחים: אורתופד כף יד, אורתופד כף רגל, אורתופד כתפיים, אורתופד צוואר וכיו"ב. חשוב מאוד לבדל כל אחד בהתאם לתחומו. יתרה מזאת, מעבר להתמחויות השונות, יש לבדל כל רופא בהתאם לתכונות, היכולות  והאיכויות המאפיינות אותו ספציפית: הניסיון והמוניטין שלו, גישתו הרפואית, דרכי הטיפול שלו, היחס שלו למטופלים ועוד. מטופלים יפנו אל רופא כזה או אחר במידה רבה על פי הבידול שלו.

מדוע שיווק רופאים צריך להיעשות בידי מומחים לדבר?

על מנת שרופא יוכל לשווק את עצמו כהלכה, הוא צריך זמן פנוי ומומחיות בתחום השיווק והמכירות. לרופאים לרוב אין זמן, בעיקר כשהם עובדים במסגרות שונות מעבר לקליניקה הפרטית שלהם. לרופאים אין גם מומחיות בשיווק, כי בפקולטה לרפואה הם לא למדו שיווק ותקשורת, ומומחיותם מתמקדת בתחום אחר לחלוטין, וטוב שכך. על מנת שנושא השיווק יטופל כהלכה, נדרש להם מערך שיווק מקצועי ומתקדם שזוהי מומחיותו.

זאת ועוד, רופא שמשווק את עצמו בשיטות הישנות, ייתפס על ידי מטופליו הקיימים והפוטנציאליים כמיושן ובלתי מעודכן. בדיוק כפי שרופא טוב נמדד גם במכשור המשוכלל שברשותו ובטכניקות המתקדמות בהן הוא משתמש, כך הוא צריך אנשי מקצוע שישווקו אותו באמצעות כלי התקשורת העדכניים והאמצעים המטורגטים טכנולוגית, כגון אתר אינטרנט, מאמרים עדכניים בפורטלים של בריאות, פוסטים בפייסבוק ועוד.

יש לזכור כי קהלי היעד מקבלים כיום החלטות יותר ויותר באמצעות איסוף מידע באינטרנט ושימוש מושכל ברשתות החברתיות. רק גוף שיווקי מקצועי המצויד בזמן, ידע מקצועי, ניסיון עשיר ומיומנויות שיווק מתקדמות, יוכל להציג את הרופא באופן שיבליט את בידולו וייחודו לעומת רופאים אחרים.  

כיצד בונים ומיישמים במגנוס תכנית לשיווק רופאים

כאשר אנו בונים במגנוס אסטרטגיית שיווק ללקוחותינו הרופאים, אנו מתמקדים בנושאים הבאים: יצירת מיתוג איכותי ואחיד, בידול הרופא ע"י הבלטת מומחיותו ושירותיו, מיצובו ביחס למומחים אחרים בתחומו, התאמת תכני השיווק עפ"י קהל היעד ובחירת ערוצי שיווק ומכירות מתאימים.

בהתאם להגדרת האסטרטגיה, אנו בונים לרופא תכנית שיווקית, ופונים לשלב היישום בו אנו מציעים לו מגוון כלים בעזרתם ניתן להקים את מערך השיווק והמכירות המיטבי עבורו, כגון: שירות לקוחות, אתר אינטרנט, עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, פרסום במגוון פלטפורמות הדיגיטל, קידום ממומן ואורגני בגוגל, המרת לידים ללקוחות ועוד.

המומחיות של מגנוס בשיווק רופאים

שיווק רופאים במגנוס הוא תחום מומחיות שהתהווה במהלך כ-30 שנות ניסיון בניהול שיווק ומכירות בתחום הרפואי. לאורך השנים ניהלנו את המערך השיווקי של מכון מור שכלל 17 סניפים ו-7 חברות בת, והובלנו את כל התהליכים, מהתכנון והביצוע במדיות השונות ועד הדרכת עובדים להתנהלות נכונה בתהליכי שירות לקוחות.

מומחיותנו משתקפת בהיכרות המעמיקה שיש לנו עם ענף הרפואה בכלל ועם רופאים בפרט. אנו מבצעים עבודה הוליסטית במכלול השיווק והמכירות של כל רופא, להבדיל מפרסום נקודתי או טכנאות פייסבוק.  

כיום, מגנוס מנהלת מערכי שיווק ומכירות של רופאים רבים. אנו מסייעים להם בבניית האסטרטגיה בהתאמה ליעדיהם ותקציביהם, וכן ביישומה בפועל. אנו מובילים תהליכים מתוכננים, מדויקים וממוקדים של שיווק ומכירות, שהופכים כל רופא למותג מצליח ומוביל בתחומו.  

אורנית מגנוס שיווק

לייעוץ ראשוני עם אורנית מגנוס מומחית לשיווק רפואי