עצמה אישית וביטחון עצמי

הביטחון העצמי שלנו הוא יסודות הבניין של חיינו. כשאנחנו חולפים על פני בניין גבוה, איננו רואים את היסודות שלו, הם מוסתרים עמוק באדמה. אך קיימת בעיה אם היסודות האלה רעועים. כמו כן קיימת סכנה גם לאלה שחולפים ליד אותו בניין שעומד על יסודות רעועים בעת סערה. כמו שגם הבניין היפה והמרשים ביותר יכול לקרוס בדקות ללא יסודות יציבים, כך גם כל אלמנט בחיינו אינו יציב ובטוח אם אינו מושתת על ביטחון עצמי וזו האחריות שלנו לפתח אותו- אלה הם חיינו.

כאשר אין לנו  בטחון עצמי לא תמיד נראה חלשים ותלותיים, אך הוא אכן נרגיש ונהיה כאלה מבפנים. נהיה תלויים בחיזוקים של הסביבה, בדעתם של האחרים עליו, בציונים והערכות שונות. לא נחייה את חייו כפי שאנו רוצים לחיות, אלא בדרך כלל נבנה את חיינו בהתאם לסביבה החיצונית, ונמצא את עצמנו מרצים אנשים זרים לנו, רק כדי לא להשאיר את הבניין הנפשי המתנדנד שלנו ללא חיזוק חיצוני. כל סערה, כל כישלון וכל אבדן מסכנים את העמידות הנפשית שלנו ועלולים לגרום לקריסתו.

ביטחון עצמי משמעותו לא להיות טוב בכל, ביטחון עצמי זהו יסוד שמאפשר לנו  לעמוד בכוחות עצמנו, בטחון עצמי זו הערכה ותחושה שאנו מגדירים אותה לעצמנו והיא מורכבת מהדברים החשובים לנו. כאשר יש לנו בטחון עצמי יש לנו את היכולת להבין במה אנו  טובים ובאלו תחומים פחות, יש לנו את היכולת, לעמוד בביקורת האישית שלנו כלפי עצמנו וכלפי הסביבה, לדרוש את המגיע לנו, להעז, ליזום ולהגיע למקומות שאנו עצמנו רוצים ולא אחרים הובילו אותנו אליהם. אנשים עם בטחון עצמי הם לא בהכרח, אנשים מתנשאים המושכים את תשומת הלב של הסביבה, כפי שלפעמים נהוג לחשוב בטעות, אלא הם אנשים בעלי עצמה פנימית ואישית.

בטחון עצמי מאפשר לנו לנהל את חיינו על הצד הטוב ביותר ולהבין במה אנו טובים יותר ובמה פחות, להגדיר מה אנו רוצים מהן המטרות האמתיות שלנו ולמצוא את הדרכים ואת הכוחות הפנימיים כדי להגיע אליהן.

אני מזמינה אותך לעבוד ביחד באופן מקצועי ורציני בגובה העיניים על הביטחון העצמי שלך.