התקשרו אלי, אורנית מגנוס 050-5844434
שיווק רפואי

שיווק רפואי

ניהול שיווק ומכירות בתחום הרפואי

רוצים להיות עסק רפואי מצליח? מעוניינים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם? אתם זקוקים לשיווק רפואי מקצועי והוא מתחיל כאן.

מהו שיווק רפואי?

שיווק רפואי הינו תחום מומחיות ייחודי בתוך עולם השיווק והמכירות, הדורש ידע רב-תחומי וניסיון עשיר, הן בתחומי השיווק והמכירות והן בהיכרות עם הענף הרפואי על מגוון מרכיביו וצרכיו. כל עסק רפואי – מרכז, קליניקה או מכון – צריך שיווק ומכירות מהוקצע ויעיל שיעמוד מאחוריו. מערך כזה יסייע לעסק להגדיל את הנראות שלו, ליצור קהל לקוחות גדול, ולדאוג לשימורו ולהרחבתו. במסגרת השיווק הרפואי נבנית תכנית שיווקית ומכירתית המיושמת בפועל ביעילות

חשיבות השיווק הרפואי

.בעולם הרפואה המודרני, בו המטופלים מחפשים מידע רפואי באינטרנט ומקבלים החלטות מושכלות על סמך תכנים דיגיטליים, השיווק הרפואי הפך לכלי מרכזי להצלחת רופאים, קליניקות, מרכזים רפואיים וחברות רפואיות. השוק הרפואי משתנה במהירות, והמרוץ להבלטה בזירה התחרותית מחייב שימוש בשיטות שיווק מתקדמות המשלבות אסטרטגיות דיגיטליות, SEO, שיווק ברשתות חברתיות, פרסום ממומן, מיתוג אישי והנגשת מידע אמין ומקצועי.

שיווק רפואי

שיווק רפואי ומיתוג

בעידן  של היום, בו מטופלים אינם מסתמכים רק על המלצות מפה לאוזן או על הפניות מרופאים אחרים – הם מחפשים מידע רפואי בגוגל, משווים בין מומחים, קוראים ביקורות, צורכים תכנים מקצועיים ברשתות החברתיות, ורק אז מקבלים החלטה. זה בדיוק מה שהופך שיווק רפואי אפקטיבי לחשוב ביותר עבור רופאים, קליניקות מרכזים רפואיים וחברות רפואיות. שיווק רפואי ומיתוג הם שני תחומים משמעותיים לכל רופא, מרפאה או חברה רפואית שרוצים להגדיל את החשיפה, להביא מטופלים חדשים ולבסס אמון בתחום. מכיוון שהשוק הרפואי תחרותי מאוד, בלי אסטרטגיית שיווק חזקה ומיתוג מדויק – קשה לשרוד, לא כל שכן להצליח.שיווק רפואי ומיתוג מדגיש את הערכים והיתרונות של נותן השירות. רופאים ומוסדות רפואיים חייבים לבדל את עצמם באמצעות מסרים ברורים, חזות מקצועית, ותקשורת אמינה עם קהל המטופלים שלהם. השימוש בהמלצות מטופלים, מחקרים רפואיים ועדויות מומחים יכול לסייע בביסוס אמינות המותג ובהגדלת מעגל המטופלים. מיתוג רפואי מאפשר בניית זהות מקצועית חזקה, והוא אינו מסתכם רק בלוגו יפה או באתר מרשים. מדובר בתהליך אסטרטגי שבו נבנית זהות ברורה, עקבית ומבודלת בשוק. הזהות המותגית של רופא או מרפאה צריכה לשדר מקצועיות, אמינות וייחודיות, ולהדגיש את היתרונות שהופכים אותם לבחירה הנכונה עבור המטופלים.

מדוע נדרש שיווק רפואי המבוצע בידי המומחים בתחום?

שיווק רפואי דורש מומחיות וזמן. לרופאים המנהלים מכונים רפואיים או מרפאות פרטיות אין זמן, והמומחיות שלהם ממוקדת בתחום אחר. לפיכך, רובם "לא מגיעים לזה", וכתוצאה מכך נושא השיווק והמכירות אינו מטופל כהלכה, אם בכלל. ההשלכות "להתנהלות" כזו הינן משמעותיות בעידן בו קהלי היעד פחות נשענים על המלצות, ויותר מקבלים החלטות תוך שימוש מושכל ברשתות חברתיות ואיסוף מידע באינטרנט. מרפאה או מרכז רפואי, או חברה רפואית, שאינם נוכחים באינטרנט, או שאינם מוצגים באופן המבליט את ייחודם ובידולם על פני מתחריהם – אינם קיימים עבור אלפי לקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת, מערך שיווק מתקדם ומקצועי יכול לייצר לגוף הרפואי מסלול שוקק בלקוחות חדשים הנכנסים אליו באופן שוטף, ובלקוחות שחוזרים אליו באופן שיטתי. מערך כזה דורש זמן, משאבים, ניסיון עשיר, ידע מקצועי ומיומנויות שיווק מתקדמות. מכיוון שנושאים אלה אינם נרכשים בפקולטה לרפואה, מן הראוי להיעזר במומחי שיווק ומכירות – להם "יש את זה".

יתרון השיווק הרפואי

בענף הרפואה בישראל פועלים אלפי גופים בהיקפים שונים. כדי שעסק רפואי יבלוט בשטח הוא צריך שיבחינו בו ושיוכל להיראות על ידי מקסימום אנשים. השיווק הרפואי העדכני המשתמש בפלטפורמות דיגיטל פופולריות מהווה יתרון עבור כל עסק רפואי. הוא חושף את העסק לעיניהם של מיליוני גולשים ברשת האינטרנט ובפרט ברשתות החברתיות. חשיפה משמעותית כזו מאפשרת לעסק הרפואי ליישם את המיתוג, המיצוב והבידול שלו במסגרת מערכת נגישה וזמינה למרב הלקוחות הפוטנציאליים מסביב לשעון.

כיצד בונים תכנית שיווק רפואי

בבניית אסטרטגיית השיווק הרפואי עבור לקוחותינו אנו מתמקדים ב-5 נושאים עיקריים:
מיתוג – יצירת מיתוג אחיד, מקצועי ואיכותי
בידול – הבלטת ייחודו של העסק הרפואי
מיצוב – מיצוב העסק הרפואי ביחס למתחרים
הגדרת קהלי יעד – התאמת תכני שיווק ומכירה בהתאמה לקהלי היעד של העסק הרפואי
בחירת ערוצי שיווק – התאמת ערוצי השיווק והמכירות לצרכי העסק הרפואי ולמשאביו

יישום אסטרטגיית השיווק הרפואי

לאחר בניית תכנית השיווק הרפואי בהתאם להגדרת האסטרטגיה, מגיע שלב היישום בו אנו מציעים את

מגוון הכלים המאפשרים להקים מערך שיווק ומכירות מיטבי לעסק הרפואי:

• הקמת מערכים מקצועיים של מכירות ושירות לקוחות
• הקמת אתר אינטרנטי ועמוד עסקי בפייסבוק
• פרסום מדויק ואפקטיבי בפלטפורמות הדיגיטל וברשתות החברתיות
• המרת לידים ללקוחות בפועל
• קידום אורגני וממומן בגוגל
• יצירת שיתופי פעולה עם גורמים רלוונטיים
• ניהול משברים והתמודדות עם ביקורת שלילית בערוצי השיווק השונים

המומחיות של מגנוס בשיווק ומכירות בענף הרפואה

שיווק ומכירות בענף הרפואה זו מומחיות מיוחדת אצלנו במגנוס – זה מה שקורה כשמצוידים בכ-27 שנות ניסיון בניהול שיווק ומכירות של מרכזים רפואיים. לאורך השנים רבות ניהלה אורנית מגנוס את מערך השיווק והמכירות של מכון מור על 17 סניפיו ו-7 חברות הבת שלו. העבודה כללה ניהול מלא של כל התהליכים השיווקיים והמכירתיים, החל מהתכנון, דרך הביצוע במגוון המדיות כולל הדיגיטל, ועד להדרכת ואימון לטיפול בהתנגדויות ומתן מענה איכותי בתהליכי שירות לקוחות.

המומחיות של מגנוס משתקפת בהיכרותני המעמיקה עם ענף הרפואה, בראייה אסטרטגית רחבה של ניהול השיווק והמכירות של הארגונים הפועלים בו, וביכולת חדה לזהות חסמים ומניעים של גורמים שונים במסגרתו. מיומנויות הביצוע הגבוהות שלנו בתיכנון וביישום תכניות שיווק ומכירות, נובעות בין השאר מהבנת קשרי הגומלין של מרפאות, מכונים ומרכזים רפואיים עם קופות החולים, חברות הביטוח, ביטוחים משלימים,משרד הביטחון, גורמים עסקיים ואחרים.

כל עבודתנו מתבצעת כתכנית פעולה כוללנית. מגנוס אינה עוסקת רק בטכנאות פייסבוק או בפרסום נקודתי אלא, אנו פועלים במקצועיות במכלול השיווק והמכירות של העסק הרפואי, תוך התייחסות להתאמת מערך השיווק והמכירות הספציפי לכל עסק.

כיום אנו מנהלים במגנוס מערכי שיווק ומכירות של מרפאות ומכונים רבים, מסייעים להם לבנות אסטרטגיה וערוצי שיווק ומכירות, מותאמת לתקציביהם וליעדיהם, ולהוציאה לפועל בהצלחה. אנו מובילים תהליכים מדויקים ומתוכננים של שיווק ומכירות, שהופכים כל מרפאה ומכון למותג נחשב ומצליח.

אורנית מגנוס שיווק

לייעוץ ראשוני עם אורנית מגנוס מומחית לשיווק רפואי

נגישות
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן