שיווק וערך כהוויה

מיכאל (שם בדוי) הוא יועץ עסקי ותיק שהגיע אלי ליעוץ בנושא שיווק העסק שלו. שנים רבות הוא היה יועץ עסקי מבוקש עם מוניטין רב, ולא נדרש לעסוק בשיווק. בשנה האחרונה, הוא סיפר לי שהיומן שלו כבר לא כל כך מלא בהזמנות לסדנאות והוא מרגיש שהוא פחות רלוונטי לשוק.

מיכאל פירש את ירידת הפופולריות המקצועית שלו, בכך שהוא כבר לא מספיק מקצועי ואינו מספק את הסחורה הראויה. הוא חש עלבון אישי ודחייה, כי לא ממשיכים לפנות אליו. המצב הנוכחי מאלץ אותו לפעול בתחום שמעולם לא עסק בו ולא רצה לעסוק בו וזה השיווק של עצמו.

רבים חשים מושפלים כאשר הם נכנסים לראשונה לתחום השיווק העצמי. התחושות האלה נובעות מסתירה בין פרדיגמות שקיימות בנו, מצד אחד הפרדיגמה האומרת שנרגיש רצויים ואהובים רק אם ירצו ויזמינו אותנו. מצד שני הפרדיגמה הרואה בשיווק העצמי כפייה של עצמנו על האחרים, כדי לשכנע אותם לרצות בנו.

הסתירה הפנימית נובעת מהתפיסה המוטעית לגבי השיווק העצמי. תהליך השיווק אינו דורש מאתנו לשכנע אחרים לרצות אותנו. השיווק מאפשר לנו לשתף אחרים בידע שלנו כדי שגם הם וגם אנחנו נצמח ונתקדם. מיכאל כיועץ עסקי בעל ניסיון וידע רב, יכול להעניק כלים מגוונים לארגונים המעוניינים להתפתח ולהצליח. כאשר הוא מעמיד את עצמו בעמדה הפסיבית הגורמת לו להמתין לכך שארגונים יפנו אליו, הוא מונע מהאחרים את האפשרות להשתמש בערוץ המקצועי שלו כמנוף.

בתהליך האימון והייעוץ אני מאפשרת להתנסות בנקודות מבט שונות ולהשתעשע בחבישת כובעים שונים היוצרים מרחב חדש של הרגלי חשיבה. במפגשים שערכתי עם מיכאל למדנו יחד את ערכו המקצועי ואת תרומתו לעולם הארגוני. בנוסף, היכרנו בערכו העצמי, והחיבור בין הערכים האלה, יצר את התרומה הייחודית של מיכאל בעולם הייעוץ הארגוני ואת ההבנה שעליו לשתף אחרים ביכולותיו.

השיווק הפך לשליחות חשובה עבור מיכאל. יחד עם הכלים המקצועיים המגוונים שבידיו, הוא יצא לעולם כאשר הוא מעוניין להעניק מעצמו, להצמיח ולהעצים את לקוחותיו והוא מוקיר ומעריך את האפשרות שניתנה לו לעשות את זה.