מיתוג עצמי

כל אדם הוא מותג! אסביר לכם למה, על פי השקפת העבודה שלי. לכל אדם ומותג יש שם המבדל אותנו ופעמים אף ממצב ומאפיין אותנו, לכל אדם סגנון ייחודי בלבושו, שפת גוף האופיינית לו וצורת ביטוי אישית. כל אדם מעלה בנו תחושות שונות ומעביר מסרים שונים.

תהליך המיתוג עוזר להגדיר את מה שהמוצר או השירות כוללים ומה השימוש בו ובמקרה של אנשים תכונות אופי, יכולות, כישורים וכד’. התהליך מייחד את השירות, האדם, או המוצר, מבליט את התחומים החשובים והמשפיעים ובונה זהות שיוצרת קשר בינינו למוצר או לאדם.

בעולם המערבי, העמוס בגירויים ובאפשרויות, קיימת  תחרות רבה בין המוצרים והשירותים השונים וההתמודדות היא על לבו של הלקוח הפוטנציאלי שיהפוך ללקוח נאמן. בתהליך המיתוג העצמי, המיתוג העצמי מייצג ערך עצמי, דימוי עצמי וייחודיות ואת ההבטחה העומדת מאחורי האדם העובר את התהליך. ככל שהאדם מרחיב את מודעותו לגבי יכולותיו, כישוריו, ניסיונו ועשייתו, כך ההבטחה שיספק מוצר טוב ומבוקש גדלה. כמו כן, כחלק מההכרה העצמית, אנו מודעים לייחודיות שלנו, המבדילה אותנו ממוצרים אחרים והופכת אותנו לבלעדיים ואטרקטיביים יותר.

מודל המיתוג העצמי שפיתחתי נלקח מהעולם העסקי. בעברי כסמנכ”ל שיווק בחברה גדולה עסקתי במיתוג מוצרים וחשיפתם בפני הלקוחות הפוטנציאליים. בתהליך מיתוג המוצר, הבנתי שאני מייצרת שירות המאשפר ללקוחות להכיר את הערך, החשיבות והמשמעות של המוצר הממותג, במקביל לתהליך העסקי הבנתי שאני עוברת תהליך אישי, הנגזר מעיסוקי, ככל שהגדרתי לעצמי את יכולותיי ואת המשמעות של העשייה שלי, כך הפכתי למשמעותית יותר עבור החברה בה עבדתי.

כיום כמאמנת עסקית ויועצת עסקית אני מחברת אנשים לתהליך המיתוג המאפשר להם לחיות חיים אותנטיים, מאוזנים ומספקים ואף לתרום לעולם מעצם היותם.